Dillingen-Haunstetten ( bij Augsburg): 72 km - Reisverslag uit Augsburg, Duitsland van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu Dillingen-Haunstetten ( bij Augsburg): 72 km - Reisverslag uit Augsburg, Duitsland van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu

Dillingen-Haunstetten ( bij Augsburg): 72 km

Blijf op de hoogte en volg Totie

18 Mei 2019 | Duitsland, Augsburg

Vanmorgen, na een superdeluxe ontbijt, vertrokken in de zon vanuit Gasthof zur Sonne.
Eerst een stuk langs de Donau. Daarna de burg over en door een breed dal naar onze eerste klimmetjes. Het was hard werken deze ochtend. 8, 9 en ook 10 % deden mee.
Toen we in Welden aankwamen hadden we onze koffie ook echt verdiend.
Daarna begint de Weldenbahn. Een 17 km lang fietspad op een oud spoortracee.
Na 3 km fietsten we tegen een zandberg aan. We hadden de omleidingsbordjes niet gezien ( of genegeerd) dus terug.
Over een prachtig fietspad door het bos kwamen we weer op de route.
Toen we even ons boekje raadpleegden, kwamen er 2 Duitsers langs, die voor ons uit reden en het naadje van de kous wilden weten. Vlak bij Augsburg fietsen we langs de rivier de Lech. Daar moesten we van de route af om bij ons hotel te komen. Dat werd het lastigste deel van vandaag, door die drukke stad.
Toen we aankwamen moesten we onze fietsen buiten stallen. Dat wilden we uiteraard niet en de jongeman was direct bereid om ons de conferentiezaal van het hotel aan te bieden als fietsenstalling.
In Jagerhaus, de Biergarten 100m verder dronken we ons aankomstwijntje, om daarna in ons hotel te gaan eten. Dat hadden we verkeerd begrepen. Geen eten vanavond. Wij weer terug naar Jagerhaus, en daar hebben we in de tuin gegeten.
Ze zullen er wel gedacht hebben: daar komen ze weer. Maar de magen zijn weer gevuld en na de koffie gaan zijn we weer super tevreden over de dag van vandaag.

• 18 Mei 2019 - 18:22

Maaike:

Weer een mooie avontuurlijke dag zo te lezen :)
    Geniet ervan x Maaike

• 19 Mei 2019 - 07:58

Mary:

Ziet er allemaal prachtig uit en ook weer in korte broek! Veel plezier!