Empoli- Pisa: 63 km - Reisverslag uit Pisa, Italië van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu Empoli- Pisa: 63 km - Reisverslag uit Pisa, Italië van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu

Empoli- Pisa: 63 km

Blijf op de hoogte en volg Totie

04 Juni 2019 | Italië, Pisa

Dit wordt het laatste verhaaltje van onze fietsreis.
Ik wil toch nog even opschrijven, hoe het ons de laatste 3 dagen is vergaan,
Zondag zijn we naar Florence gegaan. We wilden toch even de sfeer proeven van onze eindbestemming. Het was warm en druk, maar heel leuk om een middagje door de stad te lopenden de Duomo, de Ponte Vecchio en al die leuke straatjes te zien. Maar we zijn toch op tijd terug gegaan om in Empoli te eten.
Maandagmorgen zijn we weer op de fiets gestapt voor onze trip naar Pisa.
Ria had een route gemaakt die geschikt zou zijn voor fietsers, maar we hebben nog maar een keer ontdekt dat Italië eigenlijk geen land is voor tourfietsers.
Het is of langs de provinciale weg ( en dan mag je nog blij zijn dat het geen snelweg is) of een wandelpad.
Na 3 km fietsten we tegen het eerste obstakel aan: werk aan de weg/ brug. En geen omleidingsroute.
Daarna kwamen we in een weiland op een wandelpad wat doodliep. Wij weer terug.
We zijn zelf gaan knutselen en Google maps geeft dan steeds de Fi-Pi-Li. Dat is de snelweg Firenze, Pisa, Livorno.
De hele dag dus zorgen daar niet op te komen. Maar de provinciale weg was ook heel druk. We waren er bij aankomst in Pisa wel helemaal klaar mee. Ons plan om naar Lucca te fietsen hebben we dus meteen gecanceld.
Vandaag op ons fietsje zonder tassen eraan door Pisa gefietst. Even langs de toren. Ja, dat hoort er wel bij. Daar kwam Ineke nog kennissen uit Monster tegen. En als die aan de praat raakt is ze zomaar niet terug. Dus wij terug om haar te zoeken. En toen bleek de man van het stel een collega van Elbard te zijn. Zo klein is de wereld.
Daarna terug naar de Arno en daar heerlijk geluncht. Vanmiddag zijn we eerst naar hotel Moderno gegaan om onze fietsen in te leveren. Die worden door een bedrijf naar Nederland gebracht. En toen op de goede afloop een wijntje gedronken. 4 weken op stap zonder materiaalpech en een lijf wat ons niet in de steek heeft gelaten. Luus gaat om minder fijne rede naar huis, maar ondanks alles heeft ze het ook goed gehad.
Buiten het centrum is Pisa eigenlijk leuker dan bij de toren. We liepen daar heerlijk tussen de Italianen naar ons appartement om onze tassen te pakken. Straks gaan we hier dichtbij in een lokaal tentje eten en dan morgen weer naar huis. We hadden wen geweldige reis.

• 04 Juni 2019 - 15:19

Thea:

Goede reis terug! En heel erg bedankt voor de mooie verhalen! Heerlijk meegereisd, zonder te hoeven fietsen! Haha!

• 04 Juni 2019 - 20:22

Agnes :

Hallo dames even op de valreep jullie hartelijk bedanken voor het mogen volgen van de reis .en de verhalen van 4 stoere vrouwen een goede reis naar huis groetjes Jan Agnes doei doei

• 08 Juni 2019 - 02:57

Betty:

Inmiddels hebben jullie vast lekker in jullie eigen bed geslapen en gemerkt dat het weer in Nederland knap onstuimig kan zijn! Bedankt voor jullie verslagen, ik heb respect voor jullie stoere vrouwen!!!