Monghidoro- Empoli: 53 km - Reisverslag uit Empoli, Italië van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu Monghidoro- Empoli: 53 km - Reisverslag uit Empoli, Italië van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu

Monghidoro- Empoli: 53 km

Blijf op de hoogte en volg Totie

01 Juni 2019 | Italië, Empoli

Vanmorgen al op tijd vertrokken voor onze laatste etappe richting Florence. Het was meteen raak met de hellingen, maar binnen een uur waren we op de Passo del Raticosa ( 968 m)
Dat geeft wel een kick hoor als je daar staat. We stonden midden tussen de motorrijders, die daar volgens ons verzamelden. Er schijnt een race in Mugello te zijn, waar het hele spul naar toe moest en daar moesten wij ook langs. Dat was wel jammer, want je bent je leven niet zeker als ze langs je heen scheren door die haarspeldbochten.
Dat duurde de hele ochtend, want wij moesten nog een pas over (Passo della Futa) en zei ook. We hebben op de 2e pas in een heel leuk tentje koffie gedronken. De vader van de eigenaar was ooit een bekende Italiaanse wielrenner en dat was te zien binnen. Daarna was het, op een klein bultje na alleen nog naar beneden rijden, maar dat is eigenlijk net zo spannend. Om 14.30 uur kwamen we aan in San Piero a Sieve. Een plaats net boven Florence. Omdat we nergens iets konden boeken ( alles bezet door die motor mannen) zijn we daar met fiets en al in de trein gaan zitten. In Florence overgestapt en om 16.00 uur kwamen we aan in Empoli, waar de vriendin van Ria woont. Op het station moesten we weer de fietsen de trap opsjouwen. Dat moet geen gewoonte worden! Bij Claudio en Janny zijn we ontzettend hartelijk onthaald. Hebben in hun tuin wijntjes gedronken en Janny en haar man hebben een heerlijk dinertje voor ons gekookt inclusief een Italiaans bubbeltje.
We hebben het heel gezellig gehad. Ons overnachtingsadres ligt 7 km van hun huis, dus zij hebben in hun auto voor ons uit gereden. Anders hadden we het nooit gevonden. Janny had ook een tas met ontbijt voor ons bij zich, want er is geen winkel te zien hier. We slapen op een groot buiten, waar veel Italianen hun bruiloft geven. Ook vanavond, en wij slapen in een hemelbed. Geweldig.
Einde van weer een mooie dag, en bijna van een mooie fietsvakantie. Morgen nog een dagje lummelen hier en maandag op de fiets naar Pisa.

• 01 Juni 2019 - 19:26

Maaike:

Weer een mooi avontuur dames!
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben en wat zijn jullie snel gegaan!
    Geniet van de laatste dagen x Maaike

• 02 Juni 2019 - 06:01

Iny:

Slapen in een hemelbed op het Italiaanse platteland; hoe bijzonder wil je het hebben.
    Nog een dagje 'niks' om te kijken naar de bergen. Een goede thuisreis gewenst.
    Groetjes vanaf het balkon, Iny

• 02 Juni 2019 - 08:58

Frans En Astrid:

Jullie hebben weer een fantastisch avontuur beleefd zeg, leuke verslagen.Jammer van Aad.Goeie reis terug.Gecondoleerd.

• 02 Juni 2019 - 17:13

Maria Van Vliet-Steenvoort:

Wat n mooie reis maken jullie toch en iedere dag gebeurt er wel iets, leuk of minder leuk ! Maar wel heel triest dat het zo moet eindigen...jullie hebben het mooi opgelost. Luus nog gecondoleerd met Aad. Nog n paar fijne dagen met zn viertjes.

• 03 Juni 2019 - 06:50

Hanneke:

Wat een bijzondere ervaringen weer! Het gezegde: beter een goede buur dan een verre vriend gaat in dit geval dus echt niet op! Geniet van jullie laatste dagen in Italië.
    Goede reis naar huis
    Liefs xxxx Hanneke

• 03 Juni 2019 - 14:25

Els Samwel:

Wat een mooie reis met de nodige goede en leuke ervaringen.
    Geniet er nog maar van de komende dagen.
    Groetjes van Els, Marian en Jos