Augsburg-Diessen am Ammersee : 63 km - Reisverslag uit Dießen am Ammersee, Duitsland van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu Augsburg-Diessen am Ammersee : 63 km - Reisverslag uit Dießen am Ammersee, Duitsland van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu

Augsburg-Diessen am Ammersee : 63 km

Blijf op de hoogte en volg Totie

19 Mei 2019 | Duitsland, Dießen am Ammersee

Wat een cadeautje weer vandaag. We rekenden op toch wel een bewolkte dag en het werd de hele dag in de zon en in de korte broek op de fiets. We hadden er niet op gerekend dat de route bijna helemaal vlak zou zijn. Nou ja, een paar klimmetjes. Dus het schoot lekker op vandaag.
de eerste stop was vandaag na 500 m bij de bakker. We hadden nl. nog niet ontbeten. Daarna weer door een agrarisch gebied. We merken toch wel dat we in het voorjaar fietsen. Overal staat alles in bloei.
In Geltendorf hebben we op een terras onder de kastanjebomen koffie gedronken en daarna weer verder richting de Ammersee.
In Utting am Ammersee waren we aan de lunch toe. Lekker op het strandje gezeten, nog even door het water gelopen, Ien een tukkie gedaan en gekeken hoe Zuid Duitsland zich op een zonnige zondag vermaakt . Open gegeven moment was het toch tijd om de laatste km’s te rijden. Het zou 10 km langs de zee fietsen zijn.
In ons enthousiastme reden we helemaal tot het zuidelijkste puntje van het water. Daar bleek dat we 5 km voorbij ons overnachtingsadres waren. Weer terug. En uiteindelijk kwam het toch goed. Om nog even van deze mooie middag na te genieten hebben we ons snel omgekleed en zijn terug naar het water gefietst om daar een lekker wijntje te drinken. Daar zagen we een ontzettend zwarte wolk over de bergen aankomen, die in een kwartier tijd losbarstte.
Dat hebben we dus ook weer mee gemaakt: onweer in de bergen.
We zijn naar binnen gegaan en hebben er gegeten, en nadat het droog was zijn we snel terug naar ons hotel gefietst.
De Alpen zien we hier vandaag goed liggen, inclusief sneeuw erop. Morgen gaan we er over.

• 19 Mei 2019 - 15:50

Iny:

Mazzeldagje vandaag dus; zomaar in de lentezon fietsen en genieten van de omgeving. Tja, dan ben je soms met je hoofd er niet bij en fiets je te ver door.
    Een onweer in de bergen is wel wat anders hè, dat is heftiger dan in het vlakke land lijkt wel.
    Onthoud een boerenwijsheid die ik nog ken uit Oostenrijk ' had der Berg einen Hut, dann wird Morgen das Wetter gut'. Dus als er een wolk rondom de berg is maar de top ligt vrij: mooi weer verzekerd. Groetjes maar weer.

• 19 Mei 2019 - 16:34

Anke:

Wat een geweldige reis maken jullie weer. Morgen de pittige Alpen in!! Vanuit Mont Saint Michel, waar het vandaag 13 graden was en regende, veel plezier. Ik hoop dat jullie morgen goede benen hebben. Gr. Anke

• 19 Mei 2019 - 19:13

Anna:

Wat gaan jullie snel zeg!!heerlijk genieten van t zonnetje op de fiets.
    Fijne fie tfsdag morgen .kus ..

• 20 Mei 2019 - 05:54

Hanneke:

Pittig dagje vandaag; benieuwd hoe de de Alpentocht is geweest.
    ik geniet van jullie leuke verslagen en foto's.
    suces en houd de moed erin meiden!!!! Maar zo te lezen zit dat wel goed.
    lieve Ria, dikke kus van je zus Hanneke !Ben supertrots op je.

• 20 Mei 2019 - 17:28

Bert&Anja :

Na een paar dagen lissabon, moesten we een aantal reisverslagen achter elkaar lezen.
    Maar niet erg hoor. We genieten van de verhalen ! Veel fiets plezier verder.