Remagen-Koblenz: 48 km - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu Remagen-Koblenz: 48 km - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu

Remagen-Koblenz: 48 km

Blijf op de hoogte en volg Totie

10 Mei 2019 | Duitsland, Koblenz

Dat was een fluitje van een cent vandaag: zon in het gezicht, windje in de rug en alleen maar vlak langs de Rijnoever.
Al na 2,5 km kwamen we bij de beroemde brug, of eigenlijk een restant ervan. Even gestopt, bordjes gelezen, fotootje gemaakt en weer verder. Steeds over de Rijn -boulevard langs bijna lege terrassen . De toeristen vinden het nog te koud. Gelukkig maar.
Stukje gelopen langs een gedeelte waar een school een sponsorloop hield. Nog even met die kleine mannetjes gepraat. Daarna weer op de fiets. Weer even verder, bij Andernach, gestopt omdat er een groep Canadezen stond uit te rusten . Ook op de fiets . Weer een praatje gemaakt. We zijn helemaal gerustgesteld. Over 15 jaar kunnen we nog steeds naar Rome fietsen. De dame, waar Luus mee aan de praat was, kwam uit Vancouver en was 83 jaar. Ze fietsten in 2 weken van Amsterdam naar midden Duitsland. Steeds ligt er dan in de volgende overnachtingsplaats een boot met hun bagage en hun gespreide bedje. Zo kan het ook. Wij vonden hen geweldig en zij ons!
Daarna een stuk langs een drukker stuk waar veel verkeer langs kwam en om 14.30 uur reden we Koblenz al binnen.
Daar hebben we lekker door de stad gewandeld. Ook even gekeken waar morgen onze boot gaat vertrekken en heerlijk gegeten bij Gretchen, waar het happy hour was. Bingo: eten en drinken voor de helft.
Nog even de Liebfraukirche binnengelopen ( het is open kerk route vandaag) en daarna weer naar huis.
Prachtige dag.

• 10 Mei 2019 - 18:52

Thea:

Sorry, 1 dag te vroeg! Veel plezier op de boot morgen!Groetjes Thea

• 11 Mei 2019 - 07:05

Jeannette:

Eindelijk een reactie. Drukke huisvrouw. Geweldig om jullie reis zo mee te kunnen volgen.
    Zo leuk als je ziet dat fietsen voor alle leeftijden is. Prachtige ontmoetingen.
    Ben ook regelmatig in Koblenz geweest en zelfs bij Gretchen. Greetje waar we altijd een borreltje kregen.
    Wens jullie weer een fijne dag toe. Liefs Jeannette

• 13 Mei 2019 - 05:50

Paul:

Zo te lezen vermaken jullie je prima!
    Geniet ervan!

Gr. Paul