Euskirchen-Remagen: 48 km - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu Euskirchen-Remagen: 48 km - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu

Euskirchen-Remagen: 48 km

Blijf op de hoogte en volg Totie

09 Mei 2019 | Duitsland, Remagen

Vandaag een prachtige dag gehad. De hele dag droog en af en toe de zon er bij.
Dat hadden we niet verwacht. Aan het ontbijt troffen we een Nederlands stel. Ze hadden 4 dagen vertraging omdat de ( nieuwe ) fiets van de dame problemen gaf. Ze fietst nu op een nieuwe leenfiets. We zijn hen vandaag verschillende keren tegen gekomen.
Het eerste stuk door weids agrarisch gebied met steeds de Eiffel op de achtergrond, en na de eerste pauze begon het hoor. We hebben vanmiddag weer echt een beetje klim geoefend.
Tijdens onze lunchpauze, aan de kant van de weg, passeerde de schoolbus.
Die stop dan en neemt alle tijd voor een praatje door het raam.
Stel je voor: op een smal landweggetje en Ineke zitten op de grond op een meter afstand.
“Waar gaan jullie naar toe? Naar Rome, Rome Rome” en nog een stuk of wat keren.
“Zeker Hollanders? Die zijn maf”
Toen gaf hij een dot gas en Ien zat midden in een stofwolk.
Na de klim was het een aantal km’s 7%naar omlaag richting de Rijn.
En opeens ligt hij dan voor je. Echt mooi.
We hebben lekker rondgewandeld, wat boodschappen gedaan, koffie gedronken aan het water en toen naar een Spaans restaurant op de route van ons appartement, wat trouwens weer fantastisch is.
Er stond zelfs een fles sekt klaar die we eerst soldaat gemaakt hebben.
Morgen fietsen we naar Koblenz en over morgen gaan we een dag je op de boot zitten van Koblenz naar Bingen.
Dan zien we de Lorelei vanaf het water en hebben we meteen een dag je rust.
De boot hebben we al geboekt .

• 09 Mei 2019 - 18:30

Thea:

Veel plezier met jullie vaartochtje morgen! Klinkt goed!!Groetjes Thea

• 10 Mei 2019 - 07:32

Iny:

Is die laatste foto een hulproep om nog een fles Sekt aan te leveren???

• 10 Mei 2019 - 15:33

Agnes Van Der Kroft:

Hallo dames. Zo te lezen gaat het prima met jullie .dus zondag heerlijk op de boot. Hopen op mooi weer want het is daar heel mooi.vaak daar geweest. Geniet er van .

• 10 Mei 2019 - 16:40

Hanneke:

Leuk verslag weer en zo te zien krijgt Ria wel erg veel slaap van de sekt!!
    Mooie vaartocht en geniet van de Lorelei!! Prachtig daar!