Linnich-Euskirchen: 73 km - Reisverslag uit Euskirchen, Duitsland van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu Linnich-Euskirchen: 73 km - Reisverslag uit Euskirchen, Duitsland van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu

Linnich-Euskirchen: 73 km

Blijf op de hoogte en volg Totie

08 Mei 2019 | Duitsland, Euskirchen

Vanmorgen was Luus in een kwartiertje klaar bij de fietsenmaker. Het achterwiel moest er uit maar het was tenslotte snel gefixt. Toch om 10.00 uur vertrokken.
We fietsten weer langs de Rur oever, maar door de regen was de onverharde ondergrond zodanig aan het plakken ( aan de fiets van mij ( Totie) dat ik af en toe het gevoel had dat we al in de Alpen waren. Steeds de prut er tussenuit proberen te krijgen, maar tenslotte toch weer langs een fietsenmaker.
Die had lunchpauze van 12.00 tot 14.30 uur. En toen hij zei dat hij ook niet even kwam kijken, dachten we dat hij een grapje maakte.
We hebben ontdekt dat Duitsers echt geen grapjes maken, want hij meende het echt.
Wachten duurde te lang, dus verder prutsend weer op de fiets gestapt.
We kwamen langs kasteel Burgau. Daar schonken ze ook koffie.
Ria roep dat het haar trouwdag was en dat ze tracteerde. ( achter af niet waar uiteraard maar we hebben er wel van genoten.)
We gaan in de komende weken nog wel een paar van die festijnen bedenken.
Daarna reden we alleen nog over asfalt, dus het prutprobleem was opgelost.
Wel kregen we alvast een voorproefje van de Eiffel, die we in de verte zagen opdoemen, want er kwam een helling van 9%.
Oh ja, zo voelde dat.
In de regent die vanmiddag lekker doordrupte, kwamen we om 18.00 uur op onze bestemming: Euskirchen.
Verrassend mooi appartement, waar we nu van aan het genieten zijn.
Heerlijk gegeten en nu naar bed. En morgen tot Remagen. Een wat kortere etappe, omdat daar best veel te zien is.

• 09 Mei 2019 - 07:56

Maaike:

Lekker bezig Dames!
    Hier de bakfiets de band vervangen dus ik kan ook weer vooruit!
    Veel plezier x

• 09 Mei 2019 - 11:00

Janny Van Barrelo:

Elke ochtend lees ik jullie verslag,leuk om jullie reis te volgen.Fijne dag en veel plezier. Janny.

• 09 Mei 2019 - 13:38

Anton:

Leuk om mee te kijken,en lezen.
    DE fiets vakantie met alle dingen die zo op je PAD komen.
    Maak pret en zet ‘m op. Ik vindt het knap wat jullie doen.

• 09 Mei 2019 - 17:23

Ludy:

Hallo allemaal, vanavond even “mee gelift” met jullie, wat een avontuur weer.
    Nog veel gezellige kilometers met elkaar, dat gaat zeker lukken, zo te lezen.