Bingen- Gernsheim: 80 km - Reisverslag uit Gernsheim, Duitsland van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu Bingen- Gernsheim: 80 km - Reisverslag uit Gernsheim, Duitsland van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu

Bingen- Gernsheim: 80 km

Blijf op de hoogte en volg Totie

12 Mei 2019 | Duitsland, Gernsheim

Vanmorgen na een kopje thee vertrokken uit ons NH hotel in Bingen. We vonden het ontbijt te duur. (€18,- pp)
Eerst 5 km gefietst en toen kwamen we hij een bakker die open was op zondagochtend. Eerst allemaal 2 broodjes en koffie en tenslotte 8 broodjes mee voor onderweg. En dat voor €13,-.
Kijk, dat beviel beter.
Verder heerlijk gefietst vandaag.
We fietsten steeds door kleine plaatsjes waar kerkklokken ontzetten hard luidden.
Ook ergens veel drukte voor de kerk omdat de vrouwen staakten voor meer rechten in de kerk. Het was er erg gezellig. Ook nog een gezellig praatje gemaakt met een man die ook wel naar ROme wilde fietsen maar z’n vrouw niet zo lang alleen kon laten.
Eekhoorntjes en hertjes gezien en een helling van 10 % getrotseerd.
Het was een prachtige dag om te fietsen. Zonnetje, niet te warm en weinig wind en regelmatig langs de Rijn die we bij Nierstein met een veerpont overstaken.
Daarna door naar Gernstein waar we hier overnachten in een heel mooie B&B . Lekker gegeten in het Schiff en morgen weer met veel zin op ons fietsje

• 12 Mei 2019 - 18:23

Maaike:

Klinkt weer goed allemaal!
    Ook nog veel kaarsjes opgestoken ;)
    Welterusten en een mooie dag morgen gewenst
    X

• 12 Mei 2019 - 18:52

Anton:

Ziet er goed uit dames,
    abe morken nicht streiken

• 13 Mei 2019 - 04:42

Iny:

Altijd leuk bij mijn ontbijt even 'mee te fietsen'. Dat gebeier van de kerkklokken heeft vast nostalgische herinneringen opgeroepen.
    Lees ook dat jullie slapend rijk worden.
    Tot morgen.

• 13 Mei 2019 - 07:26

Ludewien :

Fijn dames,
    Jullie hebben een bijzondere Moederdag gehad!!
    Fijn dat het weer beter is!
    Veel plezier op jullie mooie reis!!

• 13 Mei 2019 - 16:43

Maria Steenvoort:

Knap hoor, zo’n helling van 10%!!!! En dat op de fiets...lopend is het al heftig pfff. Nog veel gezelligheid de komende tijd !!!!

• 13 Mei 2019 - 17:10

Agnes:

Hallo dames zo,n helling valt niet mee maar jullie doen dat toch maar even . Knap hoor wij doen dat niet na. Wij wensen jullie nog fijne fiets dagen .groetjes uit emmen Jan Agnes. Slaap lekker straks. Dan doen wij dat ook doei doei