Sindringen- Honhardt:70 km - Reisverslag uit Honhardt, Duitsland van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu Sindringen- Honhardt:70 km - Reisverslag uit Honhardt, Duitsland van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu

Sindringen- Honhardt:70 km

Blijf op de hoogte en volg Totie

15 Mei 2019 | Duitsland, Honhardt

Vanmorgen eerst van het appartement naar ons hotel gefietst waar we genoten hebben van een super de luxe ontbijt.
Alles erop en eraan.
Dan kun je er weer een poosje tegen.
Toen op de fiets gestapt. Het was best fris, maar met de zon er bij ging het prima.
Eerste koffiestop was in Kunzelsau. Daar maakt de koffie weer de slechte bak van gisteren helemaal goed.
Wat een lekker plekje zeg. Ook een leuk stadje.
Daarna veranderde het landschap. Het wijdse agrarische, werd meer bossig en ook steiler.
Tijdens de lunch zaten we tegen een ontzettend hoog viaduct aan te kijken. Prachtig.
En daarna begon het feest.
Klimmen en soms dalen.
De eerste was 18% , maar dat was gelukkige naar beneden. Maar 10 % deed ook mee vandaag en dat een paar km achter elkaar.
Maar ja, over een paar dagen gaan we de Alpen over. We moeten wel een beetje oefenen.
Het was wel supermooi vandaag. Je raakt niet uitgekeken.
Om 17.00 uur fietsen we het erf van een boerderij op. Onze bestemming. Gasthof zum Rossle. Hoe Duits wil je het hebben?
Onze gastheer was eerst niet te vinden, maar toen hij voor de dag kwam zie hij: ik was de paarden aan het voeren.
Onze fietsen staan in de eerste paardenbox tussen de drollen in het stro.
Maar binnen zien het er prachtig uit.
En mee eten kan ook, dus dat is fijn.
We Hoeven vanavond niet meer de deur uit, dus Luus gaat ons boeren bridge leren.
En morgen weer er tegen aan.

• 15 Mei 2019 - 15:59

Thea:

Niet even een stukje paardrijden? Even een ander zadelgevoel!!
    Groetjes Thea

• 16 Mei 2019 - 07:29

Maria:

Jullie zijn al n lekker eindje op weg....bergjeop en bergjeaf gaat zo beginnen en die 10% is al behoorlijk steil pffff. Weet nog goed hoe dat voelde lopend op de Tourmalet !!! Of vind jij het makkelijker lopend dan fietsend Ineke ?!? Maar het uitzicht als je boven bent maakt veel goed....geniet en nog veel plezier !!!