Borkel en Schaft- Linnich : 92 km - Reisverslag uit Linnich, Duitsland van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu Borkel en Schaft- Linnich : 92 km - Reisverslag uit Linnich, Duitsland van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu

Borkel en Schaft- Linnich : 92 km

Blijf op de hoogte en volg Totie

07 Mei 2019 | Duitsland, Linnich

Weer een prachtige dag vandaag. De zon er bij en weinig wind.
Door onze gastvrouw Mientje, uitgezwaaid fietsten we om 9.30 uur de heide op. Voorbij de Achelse Kluis richting Weert.
Zo kletsend trap je zo een heleboel km’s weg. Na Weert moesten we langs een N-weg rijden dus dat was minder leuk, maar overal zagen we asperge velden en hier en daar kraampjes. Daar hebben we een doos aardbeien weggewerkt . In Roermond bij mhet station ons lunchpakket leeggegeten ( had Mientje nog klaar gemaakt) en toen de officiële Rome route opgepakt. Dat ging eerst weer even fout want we kwamen langs een snelweg terecht, maar na even zoeken in Avaray de route gevonden. Wat hebben we toen een prachtige middag gehad. Steeds langs de Rur gefietst. Het is onverhard maar goed te doen. Watervallen, koolzaadvelden in bloei en tarwevelden.
Om 18.00 uur fietsen we onze eindbestemming Linnich binnen en ja hoor: 100 m voor het hotel liep de derailleur van Luus vast. Lopen het laatste einde. Geluk bij een ongeluk: de fietsenmaker zit naast het hotel. Pas morgen om 9.30 uur open, dus dat wordt een late start.
We hadden ons al de hele dag verlekkerd op de asperges, maar nee hoor. Alleen een pizzeria open. Maar het was heerlijk. En in de kroeg aan de overkant waren ze zo blij dat we binnen kwamen dat we een rondje kregen van de heren.
Dat werd nog even lachen. En nu braaf naar. bed

• 08 Mei 2019 - 03:07

Maaike:

Mooie dag gehad zo te lezen!
    En zo ben ik er ook een beetje bij in gedachte langs die prachtige landschappen :)
    Geniet ervan ! X

• 08 Mei 2019 - 05:18

Anke:

Hallo dames. Ik beleef het weer helemaal opnieuw. Wat leuk dat jullie weer bij Mientje zijn geweest. Je bent toch niet gaan roken Ien. Op de foto in het cafe lijkt het of je met een sigaret tussen je vingers zit met de asbak voor je. Geen gekke dingen doen als ik er niet bij ben! Veel plezier en ik blijf jullie volgen. Lieve groeten Anke

• 08 Mei 2019 - 05:24

Iny:

Aardbeien eten tegen de achtergrond van een aspergeveld!
    Zo te lezen fietst de humor met jullie mee, lijkt me gezellig fietsen.
    De grens zijn jullie over en je zit ook weer op het 'rechte" pad. De derailleur wordt zo meteen gemaakt dus jullie kunnen dadelijk weer verder.

• 08 Mei 2019 - 06:39

Wil V.d. Burg:

Ik geniet mee van jullie verhalen en het leuke verslag, een prettige en gezellige dag gewenst is je fiets weer gemaakt Luus?

• 08 Mei 2019 - 09:41

Anton:

De foto’s en het verslag,spreken voor zich.
    Dat is dik genieten om te volgen.
    (de afstand is ook niet weinig,en toch lekker relax☕️