Verona- Badia Polesine : 87 km - Reisverslag uit Badia Polesine, Italië van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu Verona- Badia Polesine : 87 km - Reisverslag uit Badia Polesine, Italië van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu

Verona- Badia Polesine : 87 km

Blijf op de hoogte en volg Totie

28 Mei 2019 | Italië, Badia Polesine

Vanmorgen de fietsen weer naar beneden gesjouwd en de stad uitgefietst. We waren op alles voorbereid( qua weer) maar de lucht brak open en we hadden de hele dag zon en heerlijk weer.
We fietsten eerst langs de oude stadsmuur en zaten zo weer langs de Adige.
Na 22 km in Zevio koffie gedronken. We konden op dat terras het Italiaanse leven lekker bekijken. Oma’s die op hun kleinkinderen pasten, en terwijl wij in korte broek en shirtje daar zaten, waren die kinderen nog ingepakt in winterjassen, mutsen en maillots.
Na de bakker weer vertrokken. De hele dag door het Po- gebied gefietst. Ontzettend veel klaprozen gezien en van die leuke dorpjes met typerende gemetselde kerktorens.
Voor een drankje en ijs stopten we nog in Montagnana.
Een stadje met een stadsmuur, nog helemaal in tact ( foto)
En daarna op de fiets voor de laatste 25 km.
We zijn hier aangekomen om 17.00 uur in een Agriturismo. Wat een aanrader zeg. Een prachtig huis. En de gastheer stond al klaar met een regio wijntje, salami en broodjes. Dat verdwijnt als sneeuw voor de zon, want we verteren wel wat.
We mochten even in de keuken kijken, want onze gastvrouw was aan het moerbeien jam maken en straks gaat ze voor ons koken. We hebben er wel vertrouwen in, dat dat ook goed komt.
Nu lekker douchen en wachten tot het eten klaar is. En...... het onweert. Hoe is het mogelijk.

• 28 Mei 2019 - 15:25

Ingrid:

Jeminee, moerbessenjam, dat is heel exclusief! Heel lekker niet te zoet. Het diner zal wel niet te versmaden zijn. Eet smakelijk, grt van Leo en Ingrid

• 28 Mei 2019 - 15:29

Iny:

Dat klinkt helemaal niet verkeerd, zelfs uitstekend. Als er voor je gekookt wordt daar eet je volgens mij je vingers er achteraan. Want kóken kunnen ze, die Italianen.
    Heb eens even de kaart er bij gehaald om te zien waar jullie precies zitten. Zevio kan ik terugvinden evenals de Po-vlakte, maar de genoemde dorpjes zijn wrs te klein.
    Donderdag zal het wel helemaal feest zijn, Hemelvaartsdag. De fanfare zal vast een serenade geven.
    Meiden, ik geniet met jullie mee van deze fietstocht maar zou de voorkeur geven aan een Fiatje 500.
    Liefs, Iny

• 28 Mei 2019 - 17:44

Anton:

Het is weer een mooie fietsdag,wat ik lees.
    en een agriturismo met moerbeibessen,dat is top
    dan staan er van die mooie moerbeibomen in de buurt,
    daar zou ik het alleen al voor doen!
    Veel plezier dames.

• 29 Mei 2019 - 05:10

Anja & Bert:

Fijn om te lezen dat jullie ook mooi weer hebben na al die regen ,hopelijke komende dagen ook veel zon en warmer.
    Het is weer veel lees plezier, veel succes dames verder met fietsen
    Groetjes, anja ( mtc)

• 30 Mei 2019 - 17:12

Jeannette:

Dat is weer geweldig. Wat gaat t toch hart. jaloers maken deze ervaringen. Veel plezier meisjes