Ala-Verona: 63 km - Reisverslag uit Verona, Italië van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu Ala-Verona: 63 km - Reisverslag uit Verona, Italië van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu

Ala-Verona: 63 km

Blijf op de hoogte en volg Totie

27 Mei 2019 | Italië, Verona

Vanmorgen in de regen uit ons super-appartement vertrokken.
Weer langs de Adige. Veel wijngaarden, maar vooral ook nijdige klimmetjes van 1 km 10%.
Tussen de middag in een soort schuilhut gegeten. Dat ging best. En toen we daarna weer opstapten werd het droog.
Heel bijzonder waren de hellingen rechts van het water, allemaal met van die reuze keien verstevigd. En klaprozen ertegenaan.
Langs en door heel mooie kleine Italiaanse dorpjes gereden.
Toen we in Verona aankwamen vonden we al snel ons appartement in de oude stad, binnen de muur. Het was alleen een crime om binnen te komen. Alles met codes, appjes en een deur die op afstand open gemaakt werd. De fietsen konden niet beneden blijven, dus die moesten we de trap opsjouwen. Daar word je niet vrolijk van. Maar dan moet je tenslotte toch lachen om zo’n rare situatie.
Snel wat anders aangetrokken en de stad in. Wat een leuke stad. We zitten in dezelfde straat als waar het huis van Julia staat. Hele rijen mensen om met haar beeld op de foto te gaan. Dat sloegen we dus maar over. Wel het balkonnetje, waar Romeo onder zou hebben gestaan op de foto gezet.
Verder al die mooie oude huizen bekeken. Een kerkje ingegaan en nog wat leuks op de markt gekocht. Eigenlijk zouden we dat niet doen, want we zeggen steeds: alles moet die bergen over.
Toen we aan het eten toe waren, zat er naast ons in het restaurant, het stel mensen, dat we op onze 3e reisdag in Duitsland ontmoet hebben. Zij hadden alleen de trein genomen tot Bolzano, toen het zo hard regende. Daardoor hadden ze de Alpen en Oostenrijk over geslagen. Ze vonden ons kanjers. Ja echt.
Maar wij hebben er een goed gevoel over en het gaat nog steeds heel best. Morgen gaan we een groot stuk van de Povlakte oversteken. En straks weer een spelletje kaart spelen.

• 27 Mei 2019 - 19:16

Agnes:

Zo dames jullie maken zo wat mee ik zie het zo voor me met die fietsen op de trap .Het valt niet mee die regen maar jullie zijn niet te remmen gaan gewoon door stoer hoor petje af morgen een fijne dag .Slaap lekker doei doei groetjes Jan agnes

• 28 Mei 2019 - 09:40

Jos Van Den Enden:

Dag Ineke, leuk dat ik kan zien waar je aan het fietsen bent. Groetjes Jos

• 28 Mei 2019 - 12:58

Anneke Rovers:

Wij waren in oktober '18 in Verona, die binnen plaats bij het huis van Julia stampvol mensen, beangstigend gewoon. julia helemaal kaal op,de plekken waar ze het meest werd aangeraakt. Heb bewondering voor jullie,wij doen deze ritten met de auto.