Salorno-Ala: 79 km - Reisverslag uit Rovereto, Italië van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu Salorno-Ala: 79 km - Reisverslag uit Rovereto, Italië van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu

Salorno-Ala: 79 km

Blijf op de hoogte en volg Totie

26 Mei 2019 | Italië, Rovereto

Het was vandaag weer een dag met cadeautjes.
Eerst hoorden we tijdens ons ontbijt de fanfare voorbij komen, dus wij naar buiten. Onze Albergo is naast de kerk en het bleek 1e communie te zijn.
Een hele optocht kwam voorbij. Eerst de pastoor, dan 8 misdienaars in het rood en daarachter in Zuid Tiroolse klederdracht mannen en vrouwen van de fanfare en daarachter een hele optocht van familie. Het was echt prachtig.
Daarna toch maar ons ontbijten afgemaakt en vertrokken.
Een makkelijk traject vandaag. Snel en vlak. Heel veel Italiaanse wielrenners op het pad. Tja, het is zondag. Een hele grote kudde schapen kwam voorbij met daarachter een rij lammetjes. Het landschap veranderde ook. Geen appels meer maar wijngaarden, waar we later tussendoor reden. En de berm het hele eind met klaprozen.
Het plan was in Trento te rusten, omdat daar van alles te zien zou zijn.
Koffie gedronken en naar het prins-bisschoppelijk paleis gefietst. Beetje vergane glorie.
Daarna weer opgestapt. Stuk verder onze broodjes opgegeten. Van de Dolomieten genoten. Het blijft prachtig daar te fietsen. En om 15.00 uur waren we in Rovereto. Wat een leuk dorpje. Er blijkt daar in de 1e Wereldoorlog erg gevochten te zijn. Er is een klok gegoten van de kanonnen van de 19 landen die erbij betrokken waren. We hebben gezocht naar de klok, maar hadden geen zin om tot later te wachten. Want iedere avond luidt hij nog 100 x.
Heerlijk ijs gegeten en toen weer op de fiets voor de laatste 20 km. Het was heerlijk fietsen. Ook weer een beetje op en neer en tussen de wijngaarden door.
In Ala vonden we ons appartement. Eerst schrokken we, het zag er aan de buitenkant niet uit.
Maar binnen is het geweldig. Gerenoveerd. Alles mooi nieuw en zo’n echte Italiaanse patio, waar onze fietsen nu staan.
De hele dag was het heerlijk weer. De zon erbij en boven de 25 graden. Maar nu regent het. Komt best uit want we gaan eten. Morgen een kortere afstand, want we gaan tot Verona en daar is veel te zien.
Jammer genoeg geen opera, want het seizoen is nog niet begonnen.
Hier alles nog oké. We hopen in Holland ook.
Ciao

• 26 Mei 2019 - 17:15

Hanneke:

Wat een heerlijk verslag weer! Kijkend naar de regen op de ramen (nou ja, jullie nu ook even!) mijmer ik over communicaties in witte jurkjes, lammetjes, wijngaarden, cappuccino's en terrasjes in de zon!!
    En de idee dat de Paus op me wacht!! Haha een gezegende reis verder!!!!!XXXX Hanneke

• 26 Mei 2019 - 17:45

Anna:

Wat een mooie tocht.in Verona zijn wij ook geweest.
    Een prachtige stad.geni e t ervan .liefsanna

• 26 Mei 2019 - 17:51

Agnes:

Hallo dames wat hebben jullie een fijne dag gehad dat is als je op de fiets ben je ziet van alles en komt de leukste dingen tegen .Wij zijn jaren geleden ook in Verona geweest prachtige stad wij zullen die verhalen van jullie straks nog missen we wensen jullie morgen een fijne dag lieve groetjes Jan agnes

• 27 Mei 2019 - 01:56

Betty:

Wat een heerlijke fietsdag was dat weer voor jullie!
    Echt Italiaans alle feestelijkheden bij de 1e communie, incl processie en de fanfare.
    Veel zonnige en mooie fietsdagen verder gewenst!