Farchant-Telfs (Oostenrijk): 60 km - Reisverslag uit Telfs, Oostenrijk van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu Farchant-Telfs (Oostenrijk): 60 km - Reisverslag uit Telfs, Oostenrijk van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu

Farchant-Telfs (Oostenrijk): 60 km

Blijf op de hoogte en volg Totie

21 Mei 2019 | Oostenrijk, Telfs

Vanmorgen werden we al om 6.30 uur wakker gemaakt door dezelfde kudde koeien van gisteren. Ze liepen nu alleen met klingelende bellen door onze straat. En......het regende weer.
Goed ingepakt zijn we om 9.00 uur vertrokken. Gelukkig viel het mee. Het was meer een miezer, die vanmiddag zelfs ophield.
De eerste plaats al na 5 km was Garmisch Partenkirchen. Die naam heeft toch wel iets magisch. We reden zelfs langs de springschans.
Na zo’n 20 km wilden we koffie, maar in Klais alles dicht. De Ruhetag reist voor ons uit. Even omgereden over een camping. Eigenlijk ook gesloten, maar daar wilden ze nog wel een bakkie voor ons maken, wat we op een bank in de receptie hebben opgedronken. Daarna reden we steeds langs een bosrand richting Mittenwald. Ongeveer het laatste plaatsje in Duitsland. Er schijnen veel violenbouwers te wonen. Het was ook een prachtig plaatsjes met mooie muurschilderingen, maar we zijn niet gestopt.
Allemaal een beetje last van spanning. We moesten de Buchener Hohe nog over (1256 M) maar vooral, ook nog aan de andere kant naar beneden, en dat is knap steil. Zeker lastig in de regen.
Na een heftige klim reden we om 14.00uur de Oostenrijkse grens over. Midden in het bos. Maar een paar km’s verder werd het uitzicht echt geweldig. Je merkt meteen dat je in Oostenrijk bent. Groene weiden, veel bloemen, mooie huizen en kanjers van bergen om je heen. We reden zelf langs de sneeuw. Na Platzl nog 1 1/2 km steil omhoog en dan sta je opeens bovenaan.
En wonder boven wonder, de weg was droog en de zon kwam erdoor. Toch maar heel voorzichtig die laatste 7 km van 10% naar beneden gereden. En in Telfs eerst maar eens lekker op een terras gaan zitten. Weer een bijzondere dag.
En morgen gaan we langs de Inn richting Prutz..

• 22 Mei 2019 - 03:08

Annemiek:

Wauw, wat is het daar mooi! Leuk zeg :-)

• 22 Mei 2019 - 13:21

Jos En Marian:

Hallo Ien en mede fietsers,

Net weer een verslag van jullie gelezen. Jullie maken wel wat mee daar!
    Of heel mooi weer of n flinke plens regen en dan weer de bergen in.
    Wat n prachtige reis weer!! De komende dagen zeker veel klimmen?
    Nou heel veel succes allemaal. Leuk om jullie zo te volgen.
    Groetjes Jos en Marian