Prutz-Nauders: 38 km - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu Prutz-Nauders: 38 km - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu

Prutz-Nauders: 38 km

Blijf op de hoogte en volg Totie

23 Mei 2019 | Oostenrijk, Nauders

Vannacht met z’n drietjes bij Walnoeffer geslapen en Ria 100 M verder, bij hotel Post.
Walnoeffer wordt beheerd door een van oorsprong Russische dame. Lieve hemel, wat had dat mens een harde stem. Vanmorgen, bij het ontbijt gaf ze een hele voorstelling en vertelde ze verhalen over haar 2 ex-mannen en vreemde gasten die er gelogeerd hadden. Dat deed ze terwijl wij zaten te ontbijten.
We wisten niet hoe snel we bij hotel Post moesten komen. Bij Annemiek en Ria koffie gedronken. Frank heeft nog even gedemonstreerd dat hij ook kon fietsen ( Annemiek had z’n fietsje mee genomen in het vliegtuig) en daarna moesten we echt vertrekken. Het weer is prachtig en de natuur overweldigend. Wij vinden het iedere dag mooier worden. Na Pfunds, waar we nog even wat gedronken hebben, begon het feest. We moeten tenslotte de Reschenpas over en het plan was vandaag tot Nauders. De rest tot de pas is dan nog 6 km en dat doen we morgen.
We reden eerst nog even Zwitserland in. Bij de grenspost allerlaatste voorbereidingen getroffen en chocola ingeslagen.
Daar kwam een jongen op ons af, die eerst zeker wilde weten of we sportieve fietsers waren en toen ons liet proeven van z’n gedroogde bananen. Met en zonder zout. Het was een gezellig praatje en we namen ons voor om daar in de shop wat van z’n handeltje te kopen, maar zo’n zakje was bijna een tientje. Jammer voor hem, maar we houden het op een gewone banaan.
Toen ging het echt beginnen. 11 genummerde bochten tot de Norbertshohe. 2 x gestopt om op te laden en na 2 uur waren we boven. Dat geeft een kick hoor. Nog even naar benden fietsen en toen stonden we in Nauders voor ons Gasthof Sigrid.
De eigenaar wachtte ons al op en spiedde meteen naar onze fietsen of er een accu opzat. Applaus gekregen, en hij sjouwde onze tassen naar boven.
We hebben een super stekje. Mooie kamers met een balkon, waar we eerst een uurtje gezeten hebben. Toen douchen en nu een lekker restaurantje zoeken.
Gruss Gott. Morgen eerst de pas over en Italië in.

• 23 Mei 2019 - 14:26

Ludy:

Jullie zijn echte bikkels en wat een mooi decor zo met die bergen op de achtergrond, geweldig. Dat is zwoegen en genieten, denk ik.

• 23 Mei 2019 - 15:20

Iny:

Tjonge, jonge, het lijkt wel of jullie vleugels hebben. Bijna in de Dolomieten! Ik lees met veel plezier jullie belevenissen die beeldend beschreven worden. Ik zie ahw die Gasthofwirt denken "die móeten ergens een accu hebben verstopt". Om dan sportief een applaus te geven. Ja, de verhalen van onderweg en de vrolijkheid die ik teruglees, zijn jullie accu.
    Nu dus morgen de laars in, ook weer prachtig met heel andere bergen.
    Groetjes, Iny

• 23 Mei 2019 - 17:32

Agnes:

Goede avond dames .jullie gaan wel erg snel al bijna in italie en wat je onderweg al niet meemaak . Zoals mensen uit je eigen omgeving tegen komen wij Nederlanders zitten overal. En wat een mooie foto,s hier is het ook stralend weer. Ik hoop voor jullie de verdere reis ook en vooral veel plezier . Groetjes Jan en agnes

• 24 Mei 2019 - 16:14

Hanneke:

Wat ontzettend gaaf om te lezen allemaal! En morgen Italië in; echt super.
    Moeten jullie niet een beetje dimmen want anders zijn jullie veel te snel in Rome hoor!
    Fantastische foto's ook van de bergen. Leuk dat Annemiek "even" langs kwam met Frank voor een knuffel en een fietsdemonstratie en ja, daar krijg je natuurlijk ook wel vleugels van ........
    liefs en succes morgen.
    Hanneke