Telfs-Prutz: 70 km - Reisverslag uit Prutz, Oostenrijk van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu Telfs-Prutz: 70 km - Reisverslag uit Prutz, Oostenrijk van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu

Telfs-Prutz: 70 km

Blijf op de hoogte en volg Totie

22 Mei 2019 | Oostenrijk, Prutz

Wat een dag vandaag. Eerst vanmorgen langs de fietsenmaker. Die heeft wat banden opgepompt, kettingen gesmeerd en bij Totie nieuwe remblokjes op de fiets gemaakt.
Daarna vertrokken. We hebben eigenlijk de hele dag door het dal van de Inn gefietst. Ik weet niet hoe vaak we hem overgestoken zijn. Soms links en soms reden we rechts van het water. De route was echt prachtig. In Haiming hadden we trek in koffie en daar was een soort raft café. Daar hebben we op het terras gezeten en naar de rafters gekeken. Daarna weer verder. Het weer was prima, op een paar verdwaalde druppels na, dus we konden ook lekker buiten onze meegegeven boterhammen opeten. Onze gastheer van afgelopen nacht had lekkere broodjes mee gegeven.
Ondanks het dal was het toch pittig klimmen vanmiddag. We moesten zelfs 1x afstappen. 18% is voor ons alle 4 te gek.
In Landeck zaten we nog even aan een kopje thee, toen er een paar Nederlandse dames aan kwamen lopen. Dan raak je natuurlijk aan de praat want ze willen allemaal het naadje van de kous weten. De dames kwamen uit Maasdijk en ‘s Gravenzande. Binnen 5 minuten heb je dan gezamenlijke kennissen te pakken. En de mannen die erbij hoorden stonden te stressen want ze wilden naar de bus. Dat was weer leuk.
En verder zaten we in spanning de hele dag, omdat we wisten dat de dochter van Ria met haar Frankje bij onze eindbestemming zou staan om Ria te verrassen.
Wij wisten het al de hele week en hadden soms moeite Ria een beetje af te remmen. Want je moet natuurlijk wel iets af kunnen spreken. Het klopte allemaal als een bus. Annemiek stond er net toen we aankwamen. We hebben samen gegeten in haar hotel en Ria blijft een nachtje bij hen logeren. Morgen starten we wat later, ( na de koffie) en dan gaan we gewoon weer met z’n 4ren richting Nauders. Dat wordt een heftig klimdagje.

• 22 Mei 2019 - 17:43

Janny Van Barrelo:

Hier Italy, geniet elke dag van jullie fiets avonturen.Wat een super verrassing voor je Ria om Annemiek en kleine Frank te zien. Echt geweldig!! De volgende dagen nog veel fietsplezier.Janny.

• 23 Mei 2019 - 02:26

Betty:

Wat een stoere vrouwen zijn jullie! En wat is de wereld klein, dat zie je bij de ontmoeting met de andere dames uit het Westland, leuk hoor! Hebben jullie een foto gemaakt van Ria? Die zal erg verbaasd hebben gekeken! Veel fietsplezier verder!

• 23 Mei 2019 - 13:01

Sylvia:

Wat onwijs gaaf zeg dat Annemiek en Frank er waren. We genieten van jullie verhalen en wat gaat de tijd snel. Alweer bijna 3 weken op pad. Veel plezier nog op jullie prachtige reis. Groet van Sylvia