Diessen am Ammersee-Farchant: 73 km - Reisverslag uit Farchant, Duitsland van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu Diessen am Ammersee-Farchant: 73 km - Reisverslag uit Farchant, Duitsland van Totie Jentink vd Ende - WaarBenJij.nu

Diessen am Ammersee-Farchant: 73 km

Blijf op de hoogte en volg Totie

20 Mei 2019 | Duitsland, Farchant

Wat een dag vandaag.
Regen, regen, en nog eens regen.
Toen we vertrokken uit Diessen gingen de hemelsluizen al open.
Goed ingepakt stapten we op de fiets. Maar hier was niks tegen op gewassen.
Ondanks alles hebben we toch een mooie dag gehad.
Een paar klimmetjes, maar daar zijn we aan gewend en dat viel alles mee.
We dachten aan de Riegsee wat te eten, maar montag ist Ruhetag.
Dus het was inmiddels 14.00 uur voordat we in Murnau wat te eten vonden en wel in een superleuk braucafe.
We gingen helemaal los. Goulash, zwijn, geschnetzeltes en een theetje toe.
Onze kleren rond de ketels gehangen. Je kon alles gewoon uitwringen.
Maar toch na een uurtje weer alle natte kleding aangetrokken en op voor de laatste 25 km richting Garmisch.
Ondanks de regen hebben we een topdag gehad. De natuur was prachtig. We keken steeds tegen die hoge kanjers van bergen aan ( waar we morgen en overmorgen overheen moeten)
Langs schapen. Hekje weer netjes dichtgedaan.
We fietsten steeds langs een rivier die kolkte en bijna over het randje kwam.
En op een gegeven moment, toen we dachten dat we er bijna waren, liep het water over ons fietspad en wel zeker 20 cm diep.
Luus reed er nog stoer door heen, maar de rest moest van de fiets af. Nou ja, natter konden we niet worden. Sta je daar tot je kuiten in het water. We bleven er bijna in en Luus zag kans er nog een foto van te maken.
Toen we er bijna waren, liepen we vast op een kudde koeien. Er voorzichtig achteraan gereden tot we er langs konden.
Om 17.00 uur stonden we voor Alter Wirt in Farchant. 4 km voor Garmisch Partenkirchen.
Alles uitgehangen op onze kamer. En daarna naar beneden voor een wijntje. Gelukkig hoefden we de deur niet meer uit voor een hapje. En een potje kaarten hoort tegenwoordig ook bij de afsluiting van onze dag. We zaten naast de Stamtisch, waar een paar Duitsers stevig zaten in te nemen en heel nieuwsgierig waren naar wat wij allemaal uitspookten. En toen de serveerster in Dirndel kwam afrekenen, kwam hij bijna uit zijn stoel om in haar bloesje te kijken. Wij weer pret natuurlijk.
Morgen fietsen we Oostenrijk binnen. En hoogst waarschijnlijk weer in de regen, maar dat zien we dan wel weer.

• 20 Mei 2019 - 18:37

Maaike:

Blijft erg leuk jullie avontuur te volgen en in het avond uur te lezen ;)
    Veel geluk in Oostenrijk x

• 20 Mei 2019 - 18:44

Agnes:

Nou nou dames dat was me het dagje wel .ik bewonder jullie wel ,de hele dag regen en dan nog met een lach op de foto en dan ook nog 73 km.fietsen.hier was het goed weer .Slaap lekker straks en morgen een hele fijne fietsdag doei doei gr Jan agnes

• 21 Mei 2019 - 06:35

Marlis:

Heerlijk om op de bank jullie verhalen te lezen. Jullie zijn wel optimisch ingesteld. Ik wens jullie veel mooie dagen.
    Marlis

• 21 Mei 2019 - 14:09

Bina:

Jullie weten het: Gelukkig komt er na regen altijd weer zonneschijn. En jullie laten je niet kisten dat is me wel duidelijk. Veel fietsplezier in Oostenrijk.

• 21 Mei 2019 - 15:23

Anton.:

Fijn om de ervaringen van de dag te lezen,
    het zal veel voldoening geven als je dan toch de hele
    rit (in de regen)uitrijdt.
    Dit is team en topsport tegelijk.

• 21 Mei 2019 - 17:42

Reurt, Mira En Luuk:

Waterfietsen naar Rome! Knap hoor, wij waren allang om te buien te ontlopen, in een konditorei gaan zitten

• 22 Mei 2019 - 06:13

Lia:

Stoer, hoor, meiden!
    Tsja, je ontloopt het niet he, er valt wel eens een buitje..maar zo te lezen genieten jullie verder wel goed, wijntje, taartje enz..goede reis verder!